söndag 15 april 2012

Perfekt söndagsbestyr!

kadink! 05:31 pip! Välling! Sen var det kört! Dagen hade startat här hemma! Så det var bara så se sig besegrad av två virvelvindar här hemma, där ögonen lyste som bara den! Man blir helt taget och i samma antag helt matt. Skulle man inte kunna få sova "bara en liten stund till"! Men icke! Så baket är redan igång här hemma. Det blir dubbel sats med knäckebröd! De är så ruskigt goda, så det är lika bra att köra på med dubbel sats! En plåt försvinner i ett nafs ;) Jag har absolut inte glömt er, även om ni skulle kunna tro det. Inläggen blir inte så många som man ibland skulle önskar. Men jag hoppas kunna bjuda desto mer kvalitet istället ;) Igår var jag och träffade några härliga och inspirerande "korvgubbar" ;) De kan det här med att göra korv, (från grunden) men det ska jag berätta om i ett alldeles eget inlägg! Men tills dess får ni ha en härlig söndag! Idag har jag lovat ett besök på Brandstationen med lille Vincent och Bella! Det var det första Vincent sa imorse: "Brandbilar, mamma!" De intresset tycks de vara helt besatta av... 


På återseende 


Här hittar ni världens bästa recept på hembakat knäckebröd. Hur enkelt som helt! 
  

5 kommentarer:

  1. Låter gott! Ska dom gräddas i mitten av ugnen? Eller längst ner?

    SvaraRadera
  2. Hua! Är glad att min lille son är lika glad vid att sova som sin far. Änsålänge! Kan tänka mig att logistiken blir svårare med två...
    Många som är i knäckebrödsbakartagen i dagarna. Får nog också göra det någon dag. Är ju sååå gott!

    SvaraRadera
  3. Det går fint att grädda dem i mitten på ugnen, men passa så det inte får för mycket färg. Det är väldigt olika på ugnar! Lycka till! Gourmetmorsan

    SvaraRadera
  4. Finns receptet att läsa här

    SvaraRadera
  5. Klicka på hemmalag knäckebröd så hittar du receptet! Lycka till!

    SvaraRadera