onsdag 17 september 2014

Onsdagpasta på Ravioli!








































Hej onsdag!

Ikväll blev det som brukligt onsdagspasta på menyn, och jag hade tagit vägen om Varbergs tog där det var torghandel dagen till ära och fick handlat mig en påse Karl Johan svamp. För er som inte har torghandel kan hitta Karl Johan svamp i välsorterade livsmedelsbutiker. Finns både färsk och torkad på påse.
Själv fick jag med mig så mycket att jag till och med fick lite att frysa in och kan ta fram när suget sätter in. I like :-) Känns just nu som om de inte kommer ligga där särskilt länge bara ;-)

Om några dagar vankas det 3 års kalas här hemma och den stora frågan är vad vi ska hitta på att bjuda på. Får hon bestämma blir det makaroner och köttbullar. Det skulle hon vilja äta varje dag. Sonen är inte lika entusiastisk. Hans kommentar idag var "Inte nu igen, jag vill inte ha makaroner mer…" Tur är att köttbullarna fortfarande är favoriter iallafall:-)  
Nej, nu blir det lite soffhäng innan sängen kallar.

♥  Kram på er





Ravioli med Karl Johan svamp och salsiccia

250 gr ravioli med Karl Johan svamp Paolos

5 dl hackad Karl Johan svamp
1 gul lök, finhackad
3 st salsicciakorvar ca 300-400 gr
2,5 dl matlagningsgrädde
2 tsk tryffelolja
Salt och peppar
rapsolja till stekning

Garering:
Ruccula
Finriven parmesanost


Gör så här:
Koka raviolin efter anvisning på förpackningen.
Ta bort skinnet på salsicciakorven och bryt isär korven till mindre bitar.
Hacka löken och svampen.
Bryn löken, svampen och korven var för sig i rapsolja så de får fin färg.
Blanda allt i en stekgryta och tillsätt grädden. Låt puttra några minuter. 
Tillsätt tryffelolja, salt och peppar.
Tillsätt pastan i såsen och rör om.

Servera pastan toppad med ruccula och riven parmesanost.







Mycket gott rött vin från Per Moberg som passar till grönsaker, fågel och gris. 239 kr på Systembolaget för en box 3000 ml.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar