måndag 26 juli 2010

Att välja kan vara sååååå svårt!

I lördags var vi ute och åt massa gott på Brasseriet och
lyssnade på Los Happy Herbs - glad/svängig/poppig/ calypso-,
reggae- och sambamusik som underhöll i parken. De kan
verkligen det här med svängig musik! Grymma må jag säga!

Åh så kommer då det svåra valet av vad man ska välja att äta...
Att det ska vara såååååå svårt! Känns alltid som man väljer fel!

Men till slut med mycket beslutsångest, fick det bli den här
sommarmenyn ovan!

Förrätt: Rökt lax med färskostkräm smaksatt med lime, dill
och gräslök på kavringbotten

Varmrätt: Grillad Rosenkotlett från Årnäs med rödvinssås,
rostad lök och tomat och parmesansmaksatt duchesspotatis.

Dessert: Creme Brûlée smaksatt med mjölkchoklad. Tyvärr lite för
bränd... men den gick ju ner ändå...Visst är det konstigt????? ;)


Så hade ju ett födelsedagsbarn oxå... inte kan
man tro att han fyllde 44 år??? Oj, där blev det fel!...
jag menade ju 34 år givetvis! Här nöjd över födelsedags-
presenten som var en falska Hven gin!

Lite andra smarriga maträtter som kom in....

Carpaccio...

Fisk- och skaldjursgryta!

Fläskfilé med potatis och grillat grönsaksspett.

Sorbet, hallon, passionsfrukt och äppel var smakerna...
Jag smälte nog lika fort som sorben! För jag norpade ju givetivs
åt mig ett litet smakprov! Yammie!!!!!

Vi drack ett mycket gott vitt vin som heter Robert´s Rock!

3 kommentarer:

  1. Ja, det är ju hopplöst när restaurangerna har för bra meny ;-) Å andra sidan kanske man inte ångrar sig om allt är gott...

    SvaraRadera
  2. Vad trevligt ni verkar ha haft! Jag har också alltid så svårt att välja - kanske det beror på att jag är våg...

    SvaraRadera
  3. Ditt val av mat såg klart godast ut. Har lust att laga hela menyn idag, bums! Tack, för vin tipset letar just nu efter ett gott vitt vin :)

    SvaraRadera