tisdag 20 juli 2010

Ibland är det lilla, gott nog!


Ibland vill man bara duka upp värsta frukostbuffén, och
ibland finns liksom varken suget eller lusten där! Då är det
gott med en enkel och god sommarmüsli! Perfekt när
sovmorgonen infinner sig, och lunchen är nära... då
grundar man med müsli, för lunchen kan man ju bara
inte vara utan ;) Inte för att sovmorgon infinner sig
särskilt ofta här hemma, med en 8 månaders liten grabb,
men idag tyckte antagligen även han att det var gott å
ligga och dra sig Jiiiiipppiiii!

Müsli in the summer
5 dl havregryn
3 dl solrosfrön
2 dl sesamfrön
1 dl vetegroddar
1,5 dl linfrön
3 dl blandade nötter
1-2 dl russin
1 dl rapsolja
1,5 dl honung alt. 3/4 dl ljus sirap
(Jag tog sirap då honungen tyvärr var slut och jag hade
hört att sirap funkar lika bra, och mera prisvärt. Å det funkade
alldeles utmärkt)

Blanda samman alla ingredienserna och grädda i ugn på 200°
i 15 min. Rör om var 5:e minut, så det inte bränns vid!

1 kommentar:

  1. Gott!! Sist jag gjorde så möglade den....:(
    Kolla in på min blogg....har delat ut en award till dig!!

    SvaraRadera