tisdag 4 oktober 2011

Nyheter från Kung Markatta!

Kung Markatta lanserar nya produkter - medelhavssortiment. Jag tog chansen att använda de lätt soltorkade tomaterna redan samma kväll som paketet anlände, och dessa måste jag bara ge ett stort plus. Fantastiskt god smak och inte hårt torkade. Jag gilla skarpt när de fortfarande är lite mjuka...  
Så nu ser jag fram emot att testa de övriga produkterna så som basilikapesto, marinerad vitlök, tomat och olivtapenade, grillad paprika, olivkräm, tomatpesto och olika snackmix! 
Det som skiljer dessa produkterna från andra är att de är godkända av föreningen Äkta vara. För att kunna märka produkterna med Äkta vara godkänns endast ingredienser som traditionellt är förknippade med en produkt. Produkterna får inte heller innehålla några tillsatser. Det tycker jag är fantastiskt bra! Jag ska försöka återkomma med en kommentar så fort jag testat fler av dessa produkterna! 

2 kommentarer:

  1. Det var många spännande byrkar! :-)

    Som du kanske ha sett så har min matblogg (Tina´s Mat) flyttat till www.tinagustafsson.com och jag har länkat till din blogg på denna sida http://tinagustafsson.com/?cat=234

    Känner du för att länka tillbaka så får du gärna göra det :-)

    För att vara säker på att inte missa något jag skriver om mat eller något smarrigt recept så kan du Gilla denna sida http://www.facebook.com/#!/pages/TinaGustafssoncom/192531110782439?sk=app_206747196050374

    Ha det bra så hörs vi bland alla matinlägg :-)

    SvaraRadera