onsdag 26 oktober 2011

Onsdagpasta med tryffel och kyckling...yeah!









































När jag kom hem idag efter en hel dags utbildning inom sociala medier, var jag så trött i huvudet att jag knappt orkade tänka mer... men fasen vad roligt det är  Vilken enorm värld vi lever i ;)Det är så man undrar hur fort kommer den här digitala världen förändras, hur kommer den se ut när ens barn kommer ut i arbetslivet... Öhhh, det är nog inte värt att ens fundera på...den har iallafall förändrats, det kan man vara säker på ;) Nu är man så otroligt inspirerad att man vill komma igång NU! Men innan dess vankades ju det givetvis onsdagpasta, som kvällen till ära bjöd på tryffel och kyckling, och jag kunde lätt tagit lite mer av den där tryffeln... så ni tryffelälskare kan lätt ösa på mer.
Jag lagade lite på känsla, så det här receptet har jag försökt uppskatta mått, så ta det med en nypa salt, och smaka av efterhand... Åh för guds skull glöm inte vinet...;)


Tryffel och kycklingpasta
4 personer
Färsk pasta, tagliatelle
3 kycklingfiléer i tunna skivor
2 dl kantareller
2 st scharlottenlökar, hackade
2 vitlöksklyftor, pressade
3-5 dl grädde
1 hönsbuljongtärning
Tryffelolja
Pressad citron
salt och peppar
Gör så här:
Skär kycklingen i skivor. Fräs kyckling, kantareller och löken. Slå på grädde, hönsbuljong. Smaka av med tryffelolja och citron och till sist salt och svartpeppar.
Strax innan servering blanda pasta med kycklingen och såsen och rör om. Servera med ruccula och coktailtomater. Ringla över ytterligare lite tryffelolja om ni gillar det förståss... det går ju absolut att utesluta!

2 kommentarer:

  1. Men alltså...FINNS det verkligen människor som INTE gillar tryffel? ;-))
    Det här receptet måste jag absolut testa!

    Ha en toppenhelg!

    SvaraRadera
  2. Låter gott.....vin redan?? Eller är den alkoholfri?? Kram Martina

    SvaraRadera