söndag 13 maj 2012

Härlig majfrukost!

Efter en sen kväll hos våra underbara vänner Karin och Martin och deras son Vide, vankas det frukost hos svägerskan och svågern denna söndag. Det var lovely! Att slå sig ner vid ett fantastiskt uppdukat frukostbord är ju bara så gott! Eller vad tycker ni? Det var som rena rama hotellfrukosten... fast bättre ;) I like! 
Nåt jag inte "gick igång på"  lika mycket är mannens inköp från sin senaste Kina vistelsen... kycklingfötter och grisklöv! Urk! Det gick rysningar genom hela kroppen på mig, och hur i hela friden de kan äta så här begriper jag inte! Nog för att vi mer och mer värnar om mat från grunden, men här får det vara nog... Det är tur man inte stöter på sånt här i våra livsmedelsbutiker... I Kina hänger det bland snacksen, och jag väljer ju lätt chips eller ostbågar istället för de här rackarna! Vad väljer ni?  
Tills imorgon ska jag försöka roffa åt mig recept från bästa Karin, som bjöd på en härlig meny i lördags! Ett hett tips inför veckans Kristi Himmelsfärdshelg! 


♥  Må gott!


Kycklingfötter, tilltugg eller mellanmål, inte vet jag! 
Grisklöv är också en variant ;)





1 kommentar:

  1. Vilken frukost! Den ser verkligen inte fel ut! Fin blogg förresten! :) Trevlig måndag!

    SvaraRadera