onsdag 13 november 2013

Onsdagspasta med gravad lax och spenat!




























Ibland undrar jag varför man hela tiden ska göra sig till och laga rätter som jag 
redan vet inte kommer hamna på min favoritlistan. Jag är inget jättefan av gravad lax, så varför ens tro att jag skulle tycka om det i kvällens pasta som jag fått för mig att laga. Smakerna är det verkligen inget fel på... bara du gillar gravad lax och spenat. Det är en typ av laxpudding fast med pasta, skulle man kunna säga.  Men såsen mina vänner gick inte av för hackor. 

Igår var det 4good i Göteborg och det är verkligen härliga kvällar som bjuder på historier som berör, peppar och inspirerar. Kvällens talare var Kayo, Sarah Dawn Finer och Mia Törnblom. Fantastiska var de alla tre, men Sarah Dawn Finer berörde, så inget öga var torrt. Hon berättade vikten av att finna sig själv och vi fick ta del av hennes resa från liten tjej tills idag och hur hon hela tiden sett till att vara alla andra till lags. Avslutningen med "I´m moving on" akustiskt gjorde så man fick gåshud. Vilken röst, vilken tjej! Wow! 
På ett humoristiskt sätt delar Mia Törnblom med sig av hur man kan påverka ens liv, så det går i den riktning man själv önskar. "Var inte så jäkla rädda att dela med er... det blir bara roligare!" Ta tips och trix och hämna saker som du tycker är bra, och gör om det till din grej. Det är ditt liv, dina mål som räknas. Lyssna på vad du vill!

Lev ditt bästa liv nu!




Cannelloni med gravad lax och spenat
4 personer
400 gr färska lasagneplattor
300 gr gravad lax
150 gr babyspenat
3 msk smör
2,5 msk vetemjöl
6 dl mjölk
0,5 dl sötstark senap
1,5 msk dijonsenap
0,5 dl hackad dill
1,5 tsk salt
2 krm svartpeppar
3 dl riven ost
Gör så här:
Sätt ugnen på 225°C. Lägg ut lasagneplattor på en skärbärda. Fördela lax och spenat på plattorna och rulla ihop. Lägg rullarna i en ugnsfast form. Smält smöret, och tillsätt vetemjöl och rör om. Häll på mjölken och låt såsen koka under omrörning i 5 minuter. Tillsätt de båda senapsorterna, dill, salt och peppar. Häll såsen över rullarna och strö över riven ost. Tillaga i mitten på ugnen i ca 20 minuter. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar