tisdag 21 december 2010

Julklappstips för köksälskare!







































Har ni det som jag, att det kan vara svårt att hitta någon passande julklapp? En kokbok brukar passa de flesta, men det kan man ju inte hålla på att köpa i tid och otid! Då ska jag tips om ett perfekt rivjärn, nämligen Zester. Passar perfekt till riven parmesan, ingefära, muskotnöt eller vad man nu behöver få rivet. Enkelt och lätt att diska! Jag ger det högsta betyg!;)


Här kommer oxå ett passande rim: 
"Bättre detta nyttja bara
än själv ett riktigt sådant vara
Kan både ost och morot klara
i väldigt finfördelad skara
Potatisbitar kan du spara
och göra lite mera rara
Och kommer bovar med en snara
så kan detta dig försvara



Microplane Zester järn.



4 kommentarer:

  1. Ett sånt hade jag gärna fått av tomten! Har sett Leila använda ett sånt och verkar ju toppen! Och så tar det ingen plats i skåpen. Det är nästan det bästa i mitt lilla kök!!

    SvaraRadera
  2. Jag köpte ett sånt på Bagaren och Kocken, jag frågade ifall det var det som Leila hade, och de svarade att "Leila går ingenstans utan sitt zestjärn". Helt underbar kommentar! Jag betalade nöjt vad det kostade och nu bor det i min kökslåda. Jag använder det ofta, det är toppen! Men jag lämnar det faktiskt hemma ibland... ;-)

    SvaraRadera
  3. Vi köpte ett sånt rivjärn förra året och det är värt varenda öre! Hur bra som helst.

    SvaraRadera
  4. Det var ett bra tips. Brukar alltid riva vitlök istället för att använda vitlökspress och den här funkar ju till det också.

    http://smaskelismaskens.blogspot.com/

    SvaraRadera