måndag 15 december 2014

Quesadillas med kyckling och sweet chili







































Hej!

Jag har bestämt mig! Dags att ta upp träningen på allvar igen, det har verkligen varit lite si så där det sista. I lördag var det dags för två varv med sju minutar´n! Aj! Så ont jag har idag. Vad jag än ska göra, ömmar det och stramar. Hela kroppen har fått sig en rejäl omgång med träningsvärk, men ikväll är det på det igen, även fast det känns som jag inte kommer kunna göra någonting. 
Men styrka behöver man, så det är bara å bestämma sig. Ska faktiskt försöka få till det på morgon innan jobbet också, så är det gjort. 

På middagsbordet kan jag tipsa om de här goda quesadillas med kyckling och sweet chili. Galet goda och med lite sallad till är middagen kirrad! 


♥ Vi hörs!




QUESADILLAS MED KYCKLING OCH SWEET CHILI

4 personer

400 gr kycklingfiléer
Salt och peppar
1 gul lök
1 röd paprika
200 gr färsk ost, typ philiadelphia
3-4 msk sweet chili sås
1 påse babyspenat (ca 70 gr)
1 paket tortila bröd
50 gr riven ost
En liten burk salsa ex. pineapple salsa

Rapsolja till stekning

Gör så här:
Strimla kycklingen och fräs den i rapsolja. Krydda med salt och peppar. Skiva lök och paprika, så tunt som möjligt. Låt de steka med några minuter. Tillsätt färsk osten och sweet chili såsen och värm försiktigt. Vänd ner spenaten snabbt. Lägg ut bortila brödet och fördela kycklingröran på halva brödet, strö över riven ost och vik samman till halvmånar, alternativt bred över hela och lägg ett tortilabröd över. Stek försiktigt i  en torr stekpanna på båda sidor. Skär upp dem i fina tårtbilat och servera med salsasås och sallad.

1 kommentar: