torsdag 18 augusti 2011

Nya favoriter bland korvarna...

Jösses vilken fin eftermiddag vi fick! Åh när jag åkte hem från jobbet blev jag så sugen på att tända grillen, att jag körde in hos Årnäs Kött och Chark, som har fantastiskt goda korvar, med flera olika smakkombinationer! Det värsta är att det är så svårt att välja;) Men det blev några nya varianter, som faktiskt blev nya favoriter här hemma! Köp dem och testa! Ni kommer inte bli besvikna! Smakar ljuvligt! Gott att bara äta i korvbröd, annars är det också goda till grillspett! 


Våra favoriter!
Årnäs Hallandskorv
En korv gjord på nötkött och som är smaksatt med cheddarost och hallandsfläder....yammie!
Sedan var det en till, tyvärr har jag inte namnet men den är smaksatt med kummin och ädelost... Ska kolla upp vad den heter och lovar återkomma! 



2 kommentarer:

  1. Årnäs är så bra och vi har alltid deras korvar i frysen. Falukorven med bacon (?) är en riktig favorit här hemma hos oss - både bland barn och vuxna :)

    Idag testade jag en björnbärspaj med inbakad vaniljkräm du skrivit om här. Så god! Jag tipsade vidare om den och din blogg hos mig!
    /kristina

    SvaraRadera
  2. Här i Glommen/Bölse har vi Thuressons gårdsbutik med kött och grönsaker. Väldigt bra råvaror, både kött från gris, nöt och lamm. Man kan få köttet marinerat om man vill, och de har även korvar. Jag kan alltså verkligen rekommendera stället, om du inte varit där förut.

    Kram Malin

    SvaraRadera