söndag 14 augusti 2011

Utflykt till Äppelgården!

Söndag och inget speciellt planerat. Vad hittar man på då? Ja, man drar söderut, och hamnar på ett jättemysigt ställe som heter Äppelgården i Slöinge! Så otroligt mysigt litet ställe som har café, musteri, konsthantverk, äppelprodukter och B&B. De har platser inomhus, fast mysigast är det givetvis att sitta ute bland alla äppelträd. Vi tog en fika ute i trädgården, och njöt innan de märka molnen tonade upp sig på himmeln.... Helt underbart och pittoreskt ställe! Värt att åka dit, ifall ni har möjlighet! 
Kommer jag dit igen, ska jag absolut testa deras egen Äppelmust! 
Imorgon blir det mer av säsongens härligheter... kan utlova att det kommer från skogen ;)
Nostalgi...äppelpriser från 1941!



















Vy från trädgården med alla äppelträd!



















Jo tack...magen börjar göra sig påmind! Men det går allt ner lite äppelkaka ;)





4 kommentarer:

  1. Har kört förbi många gånger, men aldrig stannat där. Har en lärarkollega som bara granne. Nä, nu måste det bli av!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Vilket mysigt ställe! Perfekt för en söndagsutflykt.

    SvaraRadera
  3. Vilket mysigt ställe! Perfekt för en söndagsutflykt.

    SvaraRadera
  4. Låter som ett härligt ställe! Mysigt att sitta i en trädgård o fika.
    Vilken fin mage du har. Ungefär i min storlek:). Tyvärr jag jag upptäckt att det inte får plats så mycket kaka längre. Blir ju tokmätt av ingenting!

    SvaraRadera