måndag 23 augusti 2010

Gammal kontra ny! Vilken är bäst?

Vi var ju på utflykt som sagt för några dagar sedan och jag var
ju så vansinnigt nöjd med mitt mandolin inköp! Dock utan att
ha provat den! Nu har jag det, och vilken besvikelse :(
Inte alls bra, faktiskt rena "skiten" rent ut sagt... Men man får
ju vad man betalar för, så jag får väl skylla mig lite själv!
Får bli till att ge sig ut på jakt igen...
I detta fallet är farmors gamla mandolin, bra mycket bättre!
Kanske inte riktigt lika många finesser, men den håller än ;)

3 kommentarer:

  1. Det såg ju alla fall bra ut... Jag läste ändå något test på mandoliner för ett tag sedan och då var inte dyrast bäst. Jag vill också ha en, men gärna med hållare till för annars kan jag lika gärna använda rivjärnets hyvelsida eller en osthyvel känns det som. Det är fingrarna jag vill ha kvar ;-)

    SvaraRadera
  2. Glömde fråga hur du fått in sökhjälpen från Google på din blogg.

    SvaraRadera
  3. Hej Remsan!
    Ja det där fingrarna få man va rädd om...:-) Ang sökhjälpen i google har du under layout, där du lägger till Gadget...där finns en ikon "sökruta" .
    Lycka till! Kram Gourmetmorsan

    SvaraRadera