tisdag 12 juli 2011

Det här håller sommarpassionen vid liv!

Tillhör ni, liksom jag, den som gillar drinkar? Jag föredrar absolut en drink i första hand, om jag ska njuta av något riktigt gott och läskande. Men det sista har det ju inte blivit drinkar med alkohol i...inte ens alkoholfri faktiskt! Men igår gjorda jag en som håller sommarpassionen vid liv...helt underbart god! Så testa vet ja´! 
En drink i hammocken i gassande solsken, det är verkligen inte fel? Vad hittar ni på där ute i sommarsverige?


Sommarpassion
1 drink
1 passionsfrukt
6 myntablad
Krossad is
4-6 cl Vaniljvodka för den som önskar
Passionsfruktsjuice
Transbärsjucie
Gröp ut passionsfrukten och mudla den tillsammans med myntan. Fyll på med massa krossad is och vodkan. Fyll upp med passionsfruktjuice och tranbärsjuice i lika delar. 
Dekorera med färsk mynta uppepå. Klart att njutas!





1 kommentar:

  1. Mmm, låter smaskigt. Jag är ju också en riktig drink-tjej, särskilt på sommaren. Är så gott med en iskall frisk drink en het sommareftermiddag.

    SvaraRadera