lördag 9 juli 2011

Tex Mex Tapas av Santa Maria!

Vilken grej man var inbjuden på i torsdag! Inte hade jag i min vildaste fantasi förstått att det var ett sådant partaj som vankades... Så otroligt trevlig måste jag tillägga! I torsdags hade Santa Maria bjudit in för att lansera ett nytt fredagskoncept som ska ge tacos lite konkurrens. Nämligen  TEX MEX TAPAS, för nu är det ju verkligen inne med Tapas! Till sin hjälp har de haft stjärnkocken Marcus Samuelsson som dukade fram en Mexicanska tapas buffé som verkligen satte smaklökarna i gungning! Detta kommer jag verkligen göra flera gånger om, när produkterna kommer ut i handeln. Men vi får vänta tills augusti innan de finns i våra butiker. Men vi gick ju inte tomhänta hem, vi fick med oss en härlig goodibag från Santa Maira med utvalda produkter från detta nya tema, så jag kan faktiskt laga lite redan nu! Yeah!
Det var inte bara mat de bjöd på utan också fantastiskt goda drinkar, caprinha med jordgubbar, lime och chili, mojjito, Corona, Sangria, vin och uppträde av ingen mindre än Tove Styrke!
Tack Santa Maria för en härlig kväll! Vill ni läsa mer, klick här!
Här följer lite bilder!






Revben med picklad röd lök och Kryddhalstrad tonfisk med limeyoghurt.


Jalapenos med getostkräm och valnöt och Cherry Peppers med serrano och cilantro och rökt makrill med escabeche.









2 kommentarer:

  1. Oj, så trevligt! Sånt händer aldrig när man bor i en småstad.

    SvaraRadera
  2. Å så trevligt å gott det ser ut! :D Har länge längtat efter att göra tapas själv men inte vetat hur jag ska göra, i augusti är jag beredd! :)

    SvaraRadera