lördag 29 maj 2010

Tortillinigratäng...med Knorr!


Tortillini tillsammans med ost, svamp, kyckling och knaperstekt
bacon är verkligen himmelskt gott, å enkelt! Vill man lyxa ska
man helt klart ta färsk tortillini, men det funkar med vanlig
också. Servera tillsammans med en god sallad och varför inte
något gott bröd!

Tortillinigratäng med kyckling
4 personer

1 påse Knorr kantarell och champinjonsoppa
6 dl vatten
2 dl creme fraiche
1,5 dl riven lagrad ost, gärna parmesan
0,5 dl finklippt gräslök
1 röd paprika
2 paket färsk tortillini (á 250 gr) med ostfyllning
smör till stekning
1 paket bacon
1 grillad kyckling

Gör så här:
Tillaga soppan enligt förpackning. Ersätt mjölken
med creme fraiche. Vispa samman ordentligt. Vänd
mer osten och gräslöken. Tärna paprikan. Lägg
tortillinin i en eldfast form okokt ifall du använder
färsk tortillini. Annars förkokar du den, med halva tiden.
Stekt baconet och rensa kycklingen. Strö över kycklingen,
bacon och paprikan över tortillinin. Häll soppan över och
gratinera i ugnen i 200°C i 20 min. Tills den fått fin färg.
Kan strö över lite riven ost om man vill innnan gratineringen.
Vid servering är det gott att strö över färsk oregano. Klart
att servera till sallad och bröd! Voila!

Utskriftsvänlig version - Klicka här!



3 kommentarer:

  1. Det ser riktigt gott ut! Frestande!! :)

    Gå jätte gärna in på min blogg och delta i tävlingen där jag lottar ut en inbjudan till den nya receptsidan Baka.se plus en goodiebag! Ha en jätte skön helg! Kram Daniella - BakeCake

    SvaraRadera
  2. Mmm...så smaskigt det såg ut! Inte tänkt på att ha tortellini i gratäng. Måste jag nog testa någon dag!!

    SvaraRadera
  3. Lovely!!! :D Tortellini är ju så gott och speciellt i gratäng tycker jag! Din variant måste jag prova, såsen lät spännande med soppa som bas och ost & gräslök!

    Jag brukar göra en veg. variant med enbart ostfylld tortellini, förvälld broccoli & blomkål och så massa god ostsås!

    SvaraRadera