fredag 17 augusti 2012

Skördetid


Härliga fredag!
Oh la la...Alldeles blå och fina hängde de där på busken! De finaste blåbären man kan tänka sig. I våras köpte jag mig två buskar, eftersom blåbär alltid ska planteras flera, fick jag berättat för mig. Jag tog två olika sorter varav den ena är den som gett mest hittills. Så imorgon får vi nog gå ut och titta igen.... om det är fler bär som morgnat... Det är ju bara sååååååååå gott! Sorten heter "Northland". Tror inte jag hinner in för att baka något på dem eftersom vi i stort sett slåss om dem redan i landet ;)
Ikväll vankas det lax. Men jag återkommer om det... Ha en härlig eftermiddag!

♥ Kram


1 kommentar:

  1. Så söta bilder! Jag har också planterat 2 olika blåbärsbuskar för ett par år sedan, men tyvärr åt rådjuren upp nästan hela buskarna när det var så kall vinter och efter det har det svårt att ta sig igen :-(

    SvaraRadera