måndag 27 augusti 2012

Skaldjursomelett till kvällsmat!

Äntligen! Nu funkar allt igen. Vilken tur! Jag började bli smått nervös att jag inte skulle få upp några bilder...PHU! nu kan jag andas ut... 
Det var ju det här med att planera lite bättre. Det var ju ett av mina mål, när vi startade upp här hemma inför hösten. Men ack vad det har misslyckats! Någon mer som känner igen sig? Jag har väl kanske inte misslyckats fullt ut! Jag har ju handlat det jag tänkt laga. Så det finns i kylen, vilket är en bra början! Men jag hade tänkt tillaga, så när man kom hem trött och hungrig skulle man bara kunna "tjoffa" in den där formen med någon smarrig maträtt! Allt går ju faktiskt inte heller att förbereda, iallafall inte kvällen middag. För det vankades skaldjursomelett. En riktig klassiker, som man kan fylla med det mesta. Funkar även när man har kylskåps-rensning;)   Man taget vad man haver...

♥ Njut!

Skaldjursomelett
2 personer
3 ägg
1/2 dl grädde
salt och peppar
Fyllning:
Räkor, kräftstjärtar
Hackad gräslök
Hackad rödlök
Cocktailtomater
Lite riven västerbottenost
Gör så här:
Vispa lätt ihop ägg och grädde. Krydda med salt och peppar.
Häll i medelvarm stekpanna. Omeletten ska inte brännas. I början kan man röra runt några varv, så smeten stelnar till. Sedan tillsätter man med fyllning. Efter några minuter, lägg över omeletten i en halvmåne. Servera med god sallad!

Klart! Smaklig måltid!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar