måndag 28 april 2014

Club Sandwich på LCHF vis








































Hallå vänner!

Skriver, raderar, skriver igen, raderar…. jag vet helt enkelt inte vad jag ska skriva. Idetorka var ordet Så jag håller mig kort. Vill bara uppmana er att göra denna här goda Club Sandwichen på LCHF vis. Perfa kvällsmat! Vi höjde den till skyarna både jag och mannen, och det är ett riktigt gott betyg. Vi kommer definitivt att göra den snart igen! Testa ni också! NU!

♥ Tjingeling







Club sandwich på LCHF vis
1 st

Omelett:
2 ägg
1 msk grädde
salt & peppar
Blanda ihop ägg & grädde och stek omeletten i smör, låt den svalna. 

Dressing:
1 dl majonnäs
0,5 dl creme fraiche
1/2 röd lök
Salt, peppar, curry

Tillbehör:
1 paket bacon
1 grillad kycklingfilé
Sallad
Tomat
Avocado


Hacka röd löken fint och blanda med majonnäs och creme fraiche. Salta, peppra och rör i curry. Bred på dressingen på omeletten,sallad, skivad tomat, avocado, bacon och kyckling. Vik ihop och njut!

3 kommentarer:

  1. Mmm, visst är det gott, har också fastnat för den där varianten, att ha omeletten som bröd, perfekt :-)

    SvaraRadera
  2. Mmm, ser gott ut! Får jag allt ta och testa!
    //Sofia

    SvaraRadera
  3. Både låter gott och ser gott ut! Och du, grattis till din matspalt! Kram!

    SvaraRadera