söndag 11 november 2012

Tidig morgon, då ställer man till med bak!

God morgon söndag och alla bloggläsare där ute... och grannar måste jag säga idag. Ber så mycket om ursäkt om ni vaknade upp till en doft av pepparkaksbak. Det blir lätt så när två vildar tycker det är dags att gå upp innan klockan hunnit pipa 5! Grrrr... men vad gör man! Gnor sig i ögonen, och står upp, varken man vill eller inte! 
Men eftersom frukosten blev tidigt avklarad, startade vi upp med ett litet bak redan kl. 7.20!
PEPPARKAKSBISCOTTI! Tusingens såååå gott! Jag är så otroligt sugen på julen, som ni redan förstått, och eftersom jag har en viss förkärlek till pepparkakskrydda, blir det alla möjliga konstallationer med just detta. Undra om julinspirationen håller i sig... Håll tummarna för att den håller till fösta advent åtminstone ;) Sån fara tror jag förvisso inte att det är. Men den bästa tiden är ju innan självaste julhelgen, sedan tycker jag det är ganska härligt att slänga ut där granen och allt pyntande så fort julhelgen är över. I år får vi se hur det blir...kanske får det stå över nyår..vi får helt enkelt se ;)

Receptet hittar ni här!

MEN så är det ju FARS DAG idag! Den ska vi verkligen fira i dubbel bemärkelse kan man säga. Mannen kommer nämligen hem efter 1,5 vecka i Asien just idag! Tror ni vi längtar? Det ska verkligen bli såååå mysigt! Det får vi fira med nybakta biscotti och så vankas det kalkonmiddag också! Hurra!

Ge nu alla underbara pappor en STOR, STOR KRAM. De är de väl värda, eller hur?

 ♥ 


Nämner man ordet bak, är det snabbt på med förkläde och pallen fram...det gäller att hänga med;)
Åh så det där små små fingrarna som göra tydliga avtryck... 
Efter gräddning är det till stt skära upp...sedan in i ugnen igen för torkning... Sedan är det bara att vänta, vänta, vänta....


5 kommentarer:

  1. Pepparkaksbiscott gjorde jag häromdagen....så gott. Ha en trevlig början på veckan. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Det låter riktigt gott och vilken bra hjälp du har i köket.

    SvaraRadera
  3. Åh så gott:) med saffran är också en höjdare!
    Kram från Victoria på www.victoriasprovkök.se

    SvaraRadera
  4. Så har jag då än en gång blivit lockad att prova ett recept från din fina sida, och än en gång har jag blvit fullkomligt helnöjd. MUMS! Oftast är det så att jag hittar ett recept som jag gillar hos dig, pratar med min lilla mamma om det, så träffas vi sedan under helgen och provbakar det tillsammans! Mysiga stunder! Så STORT TACK i dubbel bemärkelse!
    //Marlen

    SvaraRadera
  5. Tack för tipset! Nu har vi också bakat pepparkaksbiscotti :-) Jag har bloggat om det och erkännt att jag snodde ditt recept rakt av. Hoppas att det är ok?!
    Det svåra blir bara att ha några kvar till advent för nu tjatar barnen hela tiden och vill ha!

    SvaraRadera