tisdag 9 april 2013

Årets första sparris...

Gokväll på er! 
Här hemma har jag hamnat i soffan och sitter och tittar på simhopp med kändisar. Känns som ögonen börjar lite lite smått trötta. Inte konstigt faktiskt. Igår drog mannen till Kina tidigt som rackarn och vi andra sov gott tills han ringde och väckte oss en si så där kl 05.15!!!!! Han stackarn hade glömt sin väska med pass och allt och planet skulle lyfta om en timma och tio minuter. Förstår hans panik... Och vi som bor ca en timma från flygplatsen om man kör i normal hastighet ;-) Det var ju verkligen på håret om väskan skulle komma fram... Vi gjorde ett försök, men det fick bli till att snällt åka hem igen och se om han kom med nästa flyg, vilket han också gjorde. Men det var ett trött gäng som hoppade i säng igår, och det håller i sig även idag ;-) Men fram kom han, bara 10 timmar senare än planerat ;-) Tror knappast han kommer glömma väskan nån mer gång, eller vad tror ni? 
I helgen bjöds det på årets första sparris som vi la på grillen tillsammans med en mycket god marinerade kyckling med honung och örter. Sparris är ju bara såååå otroligt gott! Jag svängde ihop den tillsammans med ruccula, parmesanost, balsamico, salt och peppar. Perfekt tillbehör som jag verkligen rekommenderar :-)



Kram





Grillad sparris under härligt täcke
1 bunt sparris
Hyvlad parmesanost
Ruccula
Salt och peppar
Balsamico
Gör så här:
Grilla sparrisen lite lätt. Lägg den på uppläggningsfat och strö över salt och peppar. Strö sedan över parmesanost och ruccula. Servera!



3 kommentarer:

  1. Men fy, vilken hemsk stress, för er alla. Låter spännande med en Kinaresa, är det med jobbet eller?

    Jag älskar sparris, Ella 10 år älskar sparris kanske mer än mig. Men någon svensk har vi inte ätit ännu.

    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Hej,

    Jag vann ostbågar i din tävling som avgjordes 27 feb (egentligen hade jag föredragit chips :-) ). Jag har inte fått någon vinst ännu...

    Hälsningar,
    Jessica Sundberg
    Leva Sunt http://familjensundberg.se/blog/
    jessica.sundberg@bredband.net

    SvaraRadera
  3. Hjälp, vilken panik! Vad gott med sparris, det var ett bra tag sedan!

    SvaraRadera