måndag 23 september 2013

Det ena firandet avlöste det andra!


Hej svejs i stugorna!

Här hemma har vi firat så mycket det bara går. I förra veckan fyllde vår lilla prinsessa 2 år. Man inser att tiden bara går fortare och fortare... det känns som det var igår som hon kom till oss med världens raketfart ;) Det här små mössen snodde vi ihop till dagisfirandet. Superenkla och riktigt mysiga! Gjorde på klassiskt recept för chokladbollar. Sedan färgat strössel, Non-stop alt. m&m till öron och ögonen gjordes av godis som man har till halsband. Svansen fick utgöras av godissnöre.  Ett trevlig litet pyssel som vi kunde hjälpas åt med, även fast vissa (läs Bella och Vincent) snarare åt mer än hjälpte till med mössen ;)

I helgen hade vi äran att få vara med på bröllop mellan Camilla och Mattias, och vilket bröllop! Helt fantastiskt! Ska se om jag kan få fram lite bilder, och visa er. I söndags firade vi min brorsbarn Alma som fyllde 10 år. Så det har varit en intensiv helg med härligt firande.

Nu måste jag bege mig till spisen, soppan puttrar för fullt och jag tror den fått vad den behöver... Perfekt för matlådan imorgon! 


♥ Tjingeling







Chokladmöss

25 stycken
200 gr rumstempererat smör
3 dl strösocker
6 dl havregryn
2 tsk vaniljsocker
6 msk kakao
4 msk kallt kaffe
Färgat strössel till garnering
Non-stop alt m&m till öron
Halsbandsgodis till ögon
Godissnöre till svans

Blanda alla ingredienser och kör några minuter i en
matberedare. Forma små avlånga bollar som man sedan rullar
i färgatströssel.  Dekorera sedan mössen efter tycke och smak. 
Förvara mössen i kylen!
















2 kommentarer: