måndag 30 september 2013

Wokad kyckling med strimlade grönsaker och kall limesås!

Jag har suttit här och skrivit, raderat, skrivit igen... och vet helt enkelt inte vad jag ska dela med mig av till er idag.  Dagens mat har jag koll på, så det behöver jag absolut inte fundera så mycket över. Det känns att kör man fast, är det lika bra att ta ett break och hitta på något annat. Jag gör det nu, men håll till godo med en fantastiskt god wok med strimlade grönsaker och kyckling! Perfekt middag som går i ett jehu att tillaga :-)

♥  Härlig måndag på er! 




Wokad kyckling med strimlade grösnaker och kall limesås
4 personer

1 kg kycklingfilé, strimlade
1 tsk curry
1 tsk röd curry pasta
1 tsk spiskummin
1 tsk mald koriander
1 tsk salt
1 krm svartpeppar
1 dl rapsolja
ca 500 gr strimlade wokgrönsaker (Frysta Findus funkar bra)

Såsen:
2 dl creme fraiche
1 dl majonäs
1 lime, skal och fruktsaft
salt och peppar

Gör så här:
Strimla kycklingen. Blanda kryddorna (Curry, röd curry pasta, spiskummin, koriander, salt och svartpeppar) med rapsolja. Blanda sedan blandningen med kyckling. Woka kycklingen tills den är färdig. Alt. in i ugnen på 225°C i ca 15 minuter, tills kycklingen är färdig.
Blanda ihop såsen och ställ kallt tills servering.
Woka grönsakerna. Servera kycklingen, grönsakerna och såsen tillsammans med ris.


Middag i raketfart! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar