tisdag 21 augusti 2012

Sommarsmoothie, ett perfekt mellanmål!

Tjing tjing! Tisdag och idag tänkte jag dela med mig av en av mina absoluta favoriter! Nämligen en sommarsmoothie som passar alldeles ypperligt som mellanmål. Riktigt mättande och fullt berikad med massa vitaminer inför den nalkande hösten! Det gäller att fylla på vitaminförråden, eller hur? 

Nu närmar sig ju Tjejmilen, och om si så där 1,5 vecka bör man ha ett par raska och pigga ben som ska ta en runt Djurgården. Det ser jag fram emot... ska bli såååå otroligt roligt! Jag har en plan till inför hösten, och det är att planera våra måltider lite bättre här hemma... Men för tillfället har jag inte riktigt kommit in i den trallen...snarare hamnat ur den..:-(  Men jag hoppas snart få lite ny energi och inspiration! Om inte annat tar jag tacksamt emot tips från er alla som läser detta! Ibland behöver även jag fyllas på lite. Så kom igen, ge mig ert bästa vardagsrecept.... jag behöver det nuuuuuuuu! ;) 

♥ Over and out...så länge! Snart tillbaka!



Sommarsmoothie
2 glas
4 dl naturell yoghurt
1 dl passionsfruktsjuice
1 dl hallon, funkar med frysta
0,5 dl blåbär
1 banan
Gör så här: Mixa allt i en mixer. Häll upp och njut!



2 kommentarer:

  1. Smoothie är en favorit hos oss året runt :)

    SvaraRadera
  2. gillar din blogg med härliga bilder, recept och vardagsbestyr! detta är ett av mina bästa vardagsrecept! http://mysanlagar.blogspot.se/2012/05/wok.html

    SvaraRadera