onsdag 27 februari 2013

Onsdagpasta med grönpepparsås!

Ciao på er! 
Halvvägs i veckan, och den innefattar ju som vanligt onsdagspasta här hemma. 
Jag ber om ursäkt för en mindre bra bild, men idag blev det en snabb mobilbild, innan vi hugg in på middagen. Färsk tortellini fylld med champinjoner och Karl Johan svamp. Till det hela  grönpepparsås och guldklimpar (köttfärsklimpar)! Låter mycket festligare tycker jag, eller vad tycker ni? 
Så klart blev det lite rött i glaset till denna goda och smarriga pastarätt... Tyckte jag var väl värd det efter att ha stånkats med träningsvärk från gårdagens löparpass som genomfördes med intervallträning om 6x600 meter i backe i högt tempo....phuuu!  Vid sista rundan var jag helt kräkfärdig... Men jösses vad nöjd man är efteråt, när man fått hämtat andan lite ;) Har börjat träna i en löpargrupp för tjejer och det är faktiskt riktigt, riktigt bra... Kanske klår man tiden från förra årets milrundor...det är mitt mål iallafall, och det ska jag slå. Har aldrig förberett mig så här bra, så baske mig ;)  Nu dags att slå mig ner i soffan med nya numret från Allt om mat, innan det är dags för bädden! 



♥ Ciao


Färsk pasta med grönpepparsås
4 personer
2 förp. färsk tortellini Champinjoner och Karl Johan svamp
500 gr blandfärs
3 salladslökar, finskorna
5 dl grädde
1 msk torkad grönpeppar, mortlad
salt och peppar
Gör så här:
Blanda salladslöken med färsen, salta och peppra och klicka ut i en het stekpanna med smör.
Stek klimparna gyllenbruna och tillsätt grönpeppar och grädde. Låt puttra någon minut och smaksätt med salt och peppar.
Koka tortellinin mjuk i saltat vatten. Häll av vattnet och lägg i pastan i grönpepparsåsen. Sväng runt och servera med lite mer skuren salladslök.

Voila, dags att servera!







2 kommentarer:

  1. Detlåter vansinnigt gott, och spännande för grönpepparsås har jag aldrig haft tillsammans med pasta innan sådet får jag nog testa! :-)

    SvaraRadera