onsdag 18 januari 2012

Bookmaker toast






































Det ena leder till det andra kan man säga. När jag hade bakat surdeg, kom jag på att spara lite för kvällens Bookmaker Toast, även fast det inte var så lätt. För brödet var grymt gott! Men jag fick ju äta det igen med härligt kött och sallad till! Riktigt mumsigt måste jag säga. Så behöver ni slänga ihop en snabb rätt för kvällen är detta ett perfekt alternativ måste jag säga...

Bookmaker toast
4 st
1 gul lök
2 msk olivolja
2 baguetter
250 gr ryggbiff
ca 2 msk dijonsenap, smaka er fram beroende på styrkan på senapen.
salladsblad
ca 2 msk färskriven pepparrot
3 tomater, skivor
Gör så här:
Skala och skiva löken. Stek den i olivolja tills den fått fin färg. Stek ryggbiffen i skivor, 3-4 minuter på varje sida. Den ska vara rosa. Låt köttet vila i 5 minuter. Skär det i tunna strimlor.
Skär baguetten i bitar. Dela i över och underdelar. Stek brödet lätt i stekpanna. Bred på senap på underdelen. Lägg på sallad och köttet, toppas med pepparrot, tomat och stekt lök. Lägg på överdelen och njut av en smarrig Bookmaker Toast!

Receptet på surdegsbrödet hittar ni här! Men det funkar alldeles utmärkt att köpa ett gott bröd oxå!

Yammie!!!!!!!!!!!!!

3 kommentarer:

  1. Mmmmm, gott! Har bara ätit det på krogen, men det borde ju gå lika bra hemma också?!
    Tror fröken Dill

    SvaraRadera
  2. Åh, nu blev jag så sugen - både på surdegsbrödet och toasten. Det blir projekt för lediga dagen på fredag:) Tack för tipset!
    Kram Suz

    SvaraRadera
  3. Now we talking toast .. ! :D

    SvaraRadera