måndag 12 maj 2014

Läskande drink i schyssta flaskor!


Hej på er! 

Hoppas er vecka startat lika fint som min. Efter en fartfylld helg, var det lugn dag igår. I matväg blev det pizza framåt kvällskvisten, vilket jag tror många med oss delade :-) 

Har förstått att många läskades av drinken som serverades här hemma på cykelfesten i lördag. Så vi kickar igång denna veckan med en drink helt enkelt. Drinken serverades i ölflaskor från Norrlands guld med lite mynta och schyssta sugrör vilket gör ju att den lockar lite extra. Sedan går innehåller inte av för hackor heller… ;-)
Att få rent flaskorna från etiketter krävs lite tid och tålamod, men det är det värt… det lovar jag er.  Så iväg och köp på er lite ölflaskor vet´ja, och blanda lite härliga drinkar! Det funkar även fint att använda glasburkar om ni har!



♥  Yammas!





Citrus- och fläderdrink
1 drink

6 cl vodka/vaniljvodka
5 cl pressad citron
3 cl koncentrerad flädersaft
1,5 tsk vaniljsocker
Fyll upp med club soda el. tonic water

Tillsätt gärna lite krossad is!


4 kommentarer:

  1. Mmmm, dem ser riktigt läskande ut!

    SvaraRadera
  2. Åhh verkar ju verkligen som en sommardrink ;))
    Var kan man hitta dina läckra sugrör ?

    SvaraRadera
  3. Finns inget godare än hemgjord flädersaft! Läskigt gott! :-P

    SvaraRadera
  4. hej, jag undrar om du har några bra recept på biff stroganoff? hittade inga när jag letade.

    SvaraRadera