söndag 18 maj 2014

Pizzasöndag - i egen regi







































Hej härliga söndag!

Har hunnit tina upp efter en timmes crossfit träning i ösregn. Men efter en härlig värmande dusch mår man nu toppen. Mäkta stolt att jag tog mig ut faktiskt! 

I helgen har det varit pulled pork för hela slanten känns det som. Vi hade planerat för detta i fredags, men blev spontant bort bjudna, så den fick vila till sig lite. Så i lördag blev det klassisk pulled pork med underbara vänner, och vi åt, och ändå blev det massor över, inte mig emot tycker det är så otroligt gott. Har länge tänkt ge mig på det här med pizzasten över grillen, så sagt och gjort. Det blev pizza med resterna av pulled pork, toppad med ädelost och lite vitlöksdressing som också blev över från lördagens galej. Perfekt kombi och den här pizzan fick full pott.  
Pizzadegen tog jag från Leila, ni hittar receptet här! Tomatsåsen blev hemmagjord med cocktailtomater på burk som fick koka ihop med lite tomatpure, stark chilisås, timjan, oregano, salt, peppar och lite socker.  1 burk räckte perfekt till en sats med pizzadeg som jag gjorde fyra pizzabottnar av. Sedan var det ju bara att lägga på vad som fanns i kylskåpet. 
Så till den stora frågan, var det bättre med pizzasten än ugnen? Tyvärr kan jag inte ge er det rätta svaret, då vi har fått till alldeles för lite kol i grillen, så tyvärr tog glöden slut alldeles för fort. Så ugnen fick faktiskt betjäna färg. Så det får bli pizzakväll igen, för att verkligen ge det bästa utlåtandet. Kanske har ni testat. Vad tycker ni om pizzasten? Det är alltid kul att höra vad andra tycker, så ge oss gärna lite tips och trix...

Här hittar ni mitt bästa recept på pulled pork med tillbehör!


Kram på er!





Pulled pork pizza

Färdig eller hemmagjord tomatsås (rekommenderar hemmagjord)
Mozzarella
Cocktailtomater
Pulled pork
Ädelost
Champinjoner





1 kommentar:

  1. Hej! Jag googlade lite på tårta med gelatin, och då blev jag länkad till denna tårtan som du har gjot, http://gourmetmorsan.blogspot.se/2010/11/tarta-i-flera-lass.html Jätte fin! Jag undrar hur man gör för att få kanterna på gelatinet så perfekta? Låter du tårtan ligga i en form när du häller på gelen? Eller hur gör du? :)

    SvaraRadera