torsdag 1 december 2011

Onsdagpasta - allt i ett!







































Igår var det onsdag och idag är det torsdag, och som vanligt slog vi till på onsdagspasta igår med ett troligt gott vin! Denna gången blev det en het och mustig pasta som passade alldeles utmärkt så här de sista dagarna i november. Kan ju knappast säga att vi behöver en het och värmande pasta när termometern visade 8,5°C varmt ute idag! Helt GALET för att vara november! Förra året hade vi fått snö i flera omgångar och just idag hade vi ca -10°C. Tro nu inte att jag är så duktig att jag föra väderdagbok, men jag har en flitig pappa som är familjens väderguru 


I vilket fall som helst, minus eller plus, så blev det en pasta som jag varmt rekommenderar!


Håll utkik för i eftermiddag presenterar jag en tävling där ni har chansen att vinna fint pris från självaste Kanarieöarna! Men mer om det lite senare!


Het och mustig pasta
4 personer
ca 500-600 gr fläskfilé
6 st champinjoner
1 st gul lök
1 paket strimlad bacon
1 st gula paprika
1 röd finhackad chili
En liten knippe persilja, ca 5 msk
2 dl grädde
2 dl creme fraiche
1 msk kinesisk soja
salt och peppar
Gör så här:
Koka pastan enligt förpackningen
Strimla fläskfilen och bacon, Hacka löken, paprikan, chilin. Börja med att steka löken, baconet, svampen, chilin och paprikan. Tillsätt köttet och stek så det blir färdigt. Tillsätt creme fraiche och grädde och soja. Låt koka ihop några minuter. Tillsätt nästan all persilja, spara lite till garnering. Blanda i pastan i såsen. Servera och garnera med lite persilja på toppen! Voila... nu har ni en god och otroligt härlig pasta! 






























Vinet för kvällen kan jag varmt rekommendera. Tyvärr är det en beställningsvara och dess värre redan slutsålt här i Sverige. Men kommer in igen i början av 2012, och då tycker jag absolut ni ska köpa på er en flaska eller två. För det är verkligen att rekommendera. Vinet passar till smakrika kötträtter eller som sällskaps vin. Till kvällens pasta passade det alldeles ypperligt ;) 


Du kan beställa vinet här!
89 kr/flaska

5 kommentarer:

  1. Låter som en pasta helt i min smak.

    SvaraRadera
  2. Ser mkt smarrigt ut!! E d lika gott o ha kyckling i istället??

    // Linda

    SvaraRadera
  3. Ooo Zinfandel har vi snöat in totalt på. Tack för tipset!

    SvaraRadera
  4. Håller med ovanstående, älskar Zinfandel viner. Skall absolut testa denna när den är åter i lager. Tack för tipset!

    SvaraRadera