Hej hej!
Det surrar mycket kring LIDL´s senaste kampanjen och det kan väl knappast ha undgått någon eller? Många kallar den för PR-bluff, men jag kan faktiskt inte förstå det. Den 13 september öppnade den brittiske stjärnkocken Michael Wignall
restaurang Dill vid Slussen i Stockholm. Namnet Dill kommer av en omkastning av LIDL. Restaurangen höll öppet mellan den 13 sep och 4 okt, och restaurangen var fullbokad från första dagen och maten höjdes till skyarna. Maten som lagades på restaurangen kom från matvarukedjan LIDL och tanken med kampanjen vara att i efterhand avslöja att LIDL låg bakom popup-restaurangen för att bevisa att billig mat inte behöver var sämre.
Den nio-rätters avsmakningsmenyn som man kunde njuta av kostade 495 kr, vilket också skulle symbolisera LIDL´s låga priser. Nu fick jag aldrig själv möjlighet att njuta av denna maten, men måste faktiskt ge dem en stor eloge för sin kampanj, som jag tycker var ett alldeles enastående smart drag. Att ha haft 400 personer på väntelista för att få bord,visar ju bara på att det var succé.
Detta inlägg är sponsrat av Lidl.
♥ Ibland måste man ändra utsidan, för att folk ska uppfatta insidan!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar