söndag 5 oktober 2014

Utflyktdax och skördefest!















































När skörden är bärgad blir det fest på godset, och de var det verkligen denna helgen på Tjolöholms slott. Här fick man ta del av halländska matproducenter och barnen fick åka häst och vagn, klappa djuren på gården och det bästa av allt var nog de 10 dagar gamla kycklingarna som barnen också fick klappa. De var helt lyriska! Åh så fina de var när de staplade runt i sin låda. Kul att barnen fick ta del av och lära sig var maten kommer ifrån, smaka på de olika utställarnas specialiteter. Själv blev det lite härliga inköp av fänkålskorv från Gudmundsgården. Så otroligt god korv, så den kommer gå åt i ett nafs :-) Jag har ju blivit helt såld på betor av olika slag, och då menar jag gulbeta, polkabeta och rödbeta. Så jag bunkrade upp en hel av  detta också.  Nu kommer det snart bli nåt gott av detta i Gourmetmorsans kök :-) Vi hörs imorgon igen hoppas jag, för då lovar jag er nåt gott recept att "kocka" i köket.


  Njut av söndagen!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar