tisdag 21 juni 2011

Färsk sparris med hollandaisås och parmesan!







































Jag förstår inte hur det har lyckats gå förbi mig att sparris är så rackarns gott! Jag har fått en ny a-ha upplevelse eller är det gravid-cravings?!? Jag har förvisso ätit sparris tidigare...men det är verkligen skillnad på sparris och sparris! Köp svensk färsk sparris i möjligaste mån, säger jag bara! En perfekt förrätt är färsk sparris med hollandaisås med hyvlad parmesan och flingsalt :)Snabbt, lätt och superduper gott! 
Nån som håller med mig? 

Perfekta förrätten på SPARRRIS
Färsk sparris som läggs i kokande vatten Max 1 minut
En god Hollandaisås
Hyvlad parmesanost
Flingsalt



3 kommentarer:

  1. Faktiskt ALDRIG testat hollandaise till sparris. Men gärna parmesan...:)

    SvaraRadera
  2. Jag vet! Jag kan få sparris-cravings utan graviditet.

    SvaraRadera