söndag 19 juni 2011

Räksallad med basilikadressing...lovely!

















I lördag fick vi äntligen till det! Jag och min tidigare gymnasievän Stina. Vi konstaterade att det var 15 år sedan som vi tog studenten, å tro inte att vi inte setts sedan dess. Men det var bra längesedan konstaterade vi! Hon hade bunkrat upp med en lovely räksallad med en lika supergod dressing till som ni bara måste göra i sommar! Helt otroligt god och passade utmärkt till sallad! Sedan hade hon ju givetvis tänk på gravida-mig och att jag skulle ta mig bilkörandes hem oxå, och köpt ett mousserat alkoholfritt vin, som var att rekommendera. Det gillar jag ;)  Tack Stina för en supermysig lördag! Måste snart göras om... 



Räksallad
Blandad sallad
Sockerärtor
Färsk sparris
Gurka
Cocktailtomater
Färska räkor
Äggklyftor



Stinas basilikadressing 
(Finns inga mått, utan kör på känsla vet ja`)
Färsk basilika
Olivolja
Citron, skal och saft
Honung
Salt och peppar
Kör allt tillsammans i en mixer, så den blir slät. Krydda med salt och peppar och honung.
  
Chapel Hill Sparkling 37 kr på Systemet och passade perfekt till skaldjur, buffémat, apertif, och fisk. I like ;)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar