måndag 11 augusti 2014

Uppslaget och tomatrecept från Gourmetmorsan








































Skepp o´hoj!

Första dagen efter semestern och jag konstaterade att man kommer snabbt in i rutinerna igen. Vilket jag tycker är ganska skönt faktiskt. Barnen rusade in på förskolan imorse, märks att de saknat både kamrater och sina underbara förskollärare. Tillbaka på jobbet insåg jag snabbt att de är bara å kavla upp ärmarna och gå en spännande höst till mötes. Mycket roligt på gång, vilket gör att det hela inte blir så betungande. Läser för tillfället boken "Vart är du på väg och vill du dit?" av Christer Olsson.  En bok som ger en så många tankar. Han berättar mycket om att det är viktigt att älska det man gör, och kanske ännu värre att inte få göra det man älskar. Det är alltför många som vill göra något annat, byta jobb etc. Gör det nu uppmanar jag er! Livet är alltför kort för att skjuta upp det till morgondagen. 

Går jag till mig själv finns det så otroligt mycket som jag tycker är kul så jag har svårt att sålla. Matlagning och bloggandet är för mig något som jag brinner för, lika mycket som mitt jobb inom marknadsföring. På min fritid är det mycket mat som mina tankar kretsar kring förutom då jag försöker snöra på mig mina löpardojjor och ge mig ut för att rensa huvudet och få njuta av den där sköna känslan efteråt. (Har ännu inte kommit till det stadiet, då jag känner att det går som den dans de där löpstegen) 

Nu låter det som jag tycker allting är så där roligt för jämnan. Så är det så klart inte, jag har också berg och dalar. Men vad jag försöker säga är att, se till att övervägande tiden hålla på med sånt som du tycker är roligt och som ger dig energi. 

Idag var det extra kul när jag hämtade posten och Gourmetmorsan kommit med på ett hörn med ett litet recept på soltorkade tomater i dagens "Uppslag" som ges ut av PostenNord. Perfekt nu när det frodas av tomater i våra växthus och land. Det funkar ju alldeles förträffligt att köpa dessa godsaker också. Vill ni njuta av goda tomater till hösten, tycker jag absolut ni ska ge er i kast med receptet nedan.



♥  Ta hand om er!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar