fredag 22 juni 2012

Glad midsommar!

Vilken midsommar! Blev kanske inte riktigt som man tänkt sig. Vi har haft sjukstuga här hemma hela veckan...feber och hängiga barn! Not so fun...grrr! Eftersom midsommarafton skulle tillbringas här hemma med gäster, hoppas vi innerligt att alla skulle blir friska. Det såg bra ut, tills igår, då det var min tur att åka på det. Så det fick bli till att ställa in och styra om till andra snälla vänner. Så där är mannen med barnen medans jag ligger hemma i soffan och kurerar mig! Roligare kunde man ha...Men det är lika bra att vila upp sig... då repar man sig fortare tror jag! Men i soffan kan man ju äta Stracciatella från Carte Dór med färska jordgubbar. Det är nästan som svensk midsommar det....yammie! Perfekt för den onda halsen ;) Så imorgon hoppas jag  vara på benen igen! Då kanske det blir lite mer midsommar-feeling för här har det minsann regnat konstant sedan lunch... Försökte mig på att få barnen på kort med deras fina kransar som svärmor har gjort... men det gick inget vidare. Bella var trött och kinkig, och med en mor som inte hade det bästa tålamodet blev det inget lyckat resultat... Får se om man har bättre tur imorgon;) 




♥  Glad Midsommar!



Oj oj oj! En som klappar händerna, och en som störtskriker...ingen bra kombo! Tror vi gör ett försök en annan gång!





2 kommentarer:

  1. Det ser riktigt gott ut.

    Vilken härlig bild :D

    Ha en fortsatt bra midsommar!

    SvaraRadera
  2. Hoppas du mår bättre idag! Glassen med jordgubbarna ser god ut :)

    SvaraRadera