fredag 29 juni 2012

Härliga fredag!

Tjing ting härliga fredag! 
Ännu en arbetsvecka slut och man hinner knappast fatta att en vecka gått. Försöker hinna klart så mycket som möjligt innan det vankas semester! Har ytterligare en vecka att jobba innan ledigheten tar vid! Som jag nämnt i tidigare inlägg är jag ju med och tävlar i "Pippi på svensk fågel" och denna gången skulle det lagas mat som passar perfekt att laga framför TV. Perfekt så här i EM och OS-tider ;)Jag bjöd på härliga kycklingspett med flera smarriga tillbehör. Tycker ni mitt bidrag till tävling är värt en röst, skulle jag bli jätteglad om ni vill lägg en röst på mig här!


Klicka här för att komma till recepten! 


På tal om OS, var jag och lyssnade på en kille som heter Christoffer Lindhe, som tävlar i simning i Paralympics. Han var med om en tågolycka 2006, där han förlorade sina båda ben och en arm. Mirakulöst överlevde han och 2008 stod han på startpallen i Paralympics i Peking och slutat på en 4:e plats. Kan ni fatta...2 år senare är han med och tävlar i ett OS! Vilken kille! Han har bevisat för många att ingenting är omöjligt! Nu siktar han på OS i London, men har ännu inte fått en biljett dit, trots sin 4:e placering i OS i Peking. Konstigt, men det är så Paralympics funkar. Jag håller alla tummar jag har, för denna kille, som vägrar ge upp och som bevisar att ingenting är omöjligt! Han har även fått utmärkelsen "Svensk hjälte", vilket han är väl värd med tanke på sin prestation. Vill ni läsa med om Christoffer gör ni det här! Tack Christoffer, för ett fantastiskt och inspirerande föredrag! Stort LYCKA TILL!


Nu tror jag minsann att det är dags att fundera på vad som ska dukas fram till kvällsmat! Har verkligen ingen aning... och kylskåpet är inte vidare välfyllt! Får se vad som trollas fram... Vad har ni för matplaner för kvällen? Så nyfiken... ;)



♥ Njut av en härlig fredag!




2 kommentarer:

  1. Efter två dagar i Göteborg med massa mat, så får det bara bli mackor. Är knappt hungrig heller för den delen. Köpte jordgubbar på väg hem, så det ska vi äta i alla fall.

    Ha en skön helg!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Tänker sno din idé där med vattenmelon och feta. Ser ju för gott ut.
    Här hemma blev det hemmagjord pizza med grillad kyckling, curry, lök, ananas och paprika. En riktig favorit vill jag lova! Den skulle ha passat i tävlingen märker jag!

    SvaraRadera