söndag 10 juni 2012

Key Lime-paj...Urgoooood dessert!

Skäms säger jag till mig själv! Jag som lovade er ett söt och härligt recept redan i fredag... men det lyste med sin frånvaro... Man kan undra vad som hände? Men det blir så när tekniken trilskas med en! Datorn bara stod och tuggade och jag vet inte hur många gånger som jag startade om åbäket, byggde om skrivbord, rensade och tömde papperskorgen, flyttade över bilder osv... men inget hjälpte, tills jag lät den vila...;)  och vips, var den antagligen sugen på att komma in i matchen igen! Så nu hoppas jag vi kommer och förbli vänner för ett tag fram över, för jag har så mycket recept att dela med till er ;) Visst är det härligt? In i matchen kommer ju även Sverige imorgon... få då vankas det premiär för det svenska fotbollslandslaget! Ska ni titta? Det ska jag minsann, och ute på lokal till råga på allt med härliga kollegor ;) Då får vi hålla tummarna! Nu till nåt så gott som jag hittade i senaste nr av Elle Mat och Vin, nämligen Key lime paj i glas. Yammie, yammie! 


♥ Hej Sverige! 


Key Lime-paj i glas
4 personer
150 gr digestivekex
50 gr smör
200 gr kondenserad mjölk
2 äggulor
0,5 dl färskpressad limejuice
0,5 tsk vaniljsocker
0,5 liter färska jordgubbar
2 dl vispgrädde


Gör så här:
Smula kexen med kniv eller i matberedare. Smält smöret och blanda med kexsmulorna. Rör samman kondenserad mjölk, äggulor, limejuice och vaniljsocker. Varva "limekrämen" med kexsmulor och skivade jordgubbar i glas. Garnera med vispad grädde...

4 kommentarer:

  1. Ah... Key lime pie i portionsglas - så gott! Jag älskar den sötsyrliga smaken. Snyggt dessutom.

    SvaraRadera
  2. Så fräscht och roligt med desserten i glas!

    SvaraRadera
  3. ska man koka upp krämen ? eller , maila mig gärna svar på ericaochtommy@hotmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är det som är det bästa av allt att du behöver inte koka upp krämen. Utan endast blanda ihop alla ingredienserna :-)
      Perfekt, snabbt och otroligt gott!

      Radera