måndag 5 september 2011

Chokladcheesecake som bakas i ugnen!

Häromkvällen satt jag och tittade på Leila bakar, och blev helt tagen av en cheesecake hon gjorde som skulle gräddas i ugnen. Cheeseake som man skickar in i frysen, tillhör inte min favorit precis, så jag tänkte att denna ska jag absolut testa. Sagt och gjort! Jag slängde ihop den och bjöd på den häromdagen när mannen fyllde år! Men vilken besvikelse! Tyckte inte alls den var så smarrigt som den såg ut på TV! Snarare med en bastant dessert som inte hade mycket till smak! Kunde kanske räknat ut att den skulle vara mastig, då den innehöll 3 paket philadelphia?!?!, men ändå! Besvikelsen var total 
Men skulle ni ändå känna er sugna på att testa, trots min negativa inställning, kan ni finna receptet här.... Annars brukar jag vara ett ganska nöjt fan av hennes  recept! Men ibland sammanfaller inte alla smaker! Det är bara att inse! Bättre tur nästa gång ;)







4 kommentarer:

  1. Gick på exakt samma mina tidigare i somras, fast då var det en rabarbercheesecake från samma programserie.

    Min upplevelse var också att den var ganska smaklös och på tok för hög och mastig. Blev väldigt förvånad då jag annars brukar vara så nöjd med hennes recept. Ska inte ens tänka tanken på att baka denna isf efter din recension.

    SvaraRadera
  2. Jag har också testat detta recept och blev lika besviken :(:(
    Såg ju så gott ut på tv!!

    SvaraRadera
  3. Sjokolade sammen med cheesecake, bedre blir det ikke.

    SvaraRadera
  4. Nu har jag försökt flera gånger och svara på undersökningen på din blogg, men det funkar inte. Jag vet inte om det bara är jag som inte kan, men jag tänkte att det kan vara bra för dig att veta.
    /Pernilla

    SvaraRadera