fredag 30 september 2011

Yammie, yammie vad gott! Päronvin från Kivik

Kivik har släpp ett päronvin på marknaden, som jag tog fram häromdagen och bjöd på. Ett sällskapsvin med mycket sötma och tydlig smak av päron och vanilj. Det fick godkänt av testsmakarna, inkl mig som tog mig ett smakprov. Jag har länge varit så otroligt sugen på ostar, så jag sparade faktiskt lite, som jag ska testa till en liten ostbricka, för det tror jag detta vin passar perfekt till. Man ska helt klart gilla söttvin, för att tycka om detta vin. En kommentar bland testarna var att det var som päroncider fast utan bubblor ;) 
Finns i systembolagets tillfälliga sortiment. Så nu har ni chansen! Kiviks Päronvin (nr 90405) 
63 kr/flaskan.





3 kommentarer:

  1. Jag har inte öppnat min flaska ännu. Men det låter som det kan vara gott till lite salta ostar. I deras lite sötare sommarvin saknade jag också bubblor, för då hade vinet passat bra som mingelvin före maten.

    SvaraRadera
  2. Det skulle man kanske kunna göra en vit glögg på...

    SvaraRadera
  3. Roligt att det smakade! Jag har inte hunnit öppna våran flaska än, men det låter ju lovande!

    SvaraRadera