torsdag 1 september 2011

Det sista av sommaren?







































Jag tror minsann detta är det sista bären denna sommaren, förrutom björnbär som fortfarande går att få plocka! Det är ju sååååå otroligt gott med färska bär! Nu blir det till att längta tills nästa sommar, då svenska jordgubbar lyser i våra land! Det är faktiskt nåt viss med att längta också! Även fast det går att köpa året runt. Men varje årstid har ju sin charm, eller vad tycker ni? Nu är det ju höst som gäller och då tänker jag framförallt på all svamp som växer ute i våra skogar! Visst är det härligt! Men det blev en enkel men ack så god kvällsmat med stekta pannkakor och färska bär denna afton! Yammie ;) Imorgon vankas det fredagsmys, och vad som ska stå på menyn är ännu oklart! Men jag är otroligt sugen på att laga nåt smarrigt! Så det får bli till att ta fram några mattidningar och se om jag kan få fatt på lite tips! Eller har ni något bra tips inför fredagsmyset?


Sköt om er alla underbara läsare 





5 kommentarer:

  1. Tycker som du, det är bra att få längta lite annars uppskattar man det inte lika mycket. Sen kan man ju diskutera längden på sommarmånaderna, de är inte många...

    SvaraRadera
  2. Pannkaka med färska bär är så gott! Jag brukar också ta lite vaniljglass till :)

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar blogg du har! Jag testade Köttfärssås i lyxförpackning häromdagen...mmm, perfekt! I kväll blir det Fiskarhustruns torskrygg. Tack för inspirationen!

    SvaraRadera
  4. Hej Karin...åh tack för din kommentar! Den värmer! Hoppas du finner mer inspiration för dina köksbestyr! Kram Gourmetmorsan

    SvaraRadera
  5. egengjord kebabgryta är bara så himlans gott!! Ett gott fredagsmys!!

    SvaraRadera