lördag 14 augusti 2010

Rena drömmen!


...för den som älskar porslin, glas, man skulle kunna samman-
fatta det med saker för hemmet. Igår tog vi oss en liten utflykt,
mamma, pappa, Vincent och jag till Höganäs keramik, och där
fanns också Ittala outlet, Kosta Boda, Orrefors och massa andra
varumärken för köket. Tror ni jag var nöjd eller? Köpte saker
som jag länge tänkt men inte "klippt till" på. Det var så många
år sedan jag var där sista... och ja! Det har blivit så enort
mycket större! I mina kassar hem blev det skålar i alla olika
färger och storlekar. En picknic-korg för höstens skogsutflykter
och så en mandolin, som jag sååååå länge tänkt köpa.
Hoppas nu oxå att den är bra! Använder ni mandolin?

Nu måste jag ut i köket för jag har lovat att göra en italiensk
buffé ikväll till en husbyggarfest! Kul! Får se vad för smarrigt
jag hittar på ;)

Återkommer senare med lite fler bilder från vår utflykt!
Kram på er och ha en riktigt härlig lördag!


4 kommentarer:

  1. Åhhh, härligt!!! Träffade Husbyggar-frun som är mycket nöjd med sin Gourmetmorsa - kan ju liksom inte bi annat än succé nr du är i farten!
    Kram på dig, underbara!
    K...

    SvaraRadera
  2. Vi har skullat köra dit hur länge som helst nu, men det har lixom aldrig blivit av. Efter att ha sett o läst här så ska maken bearbetas (han gillar nämligen inte köra bil) hela veckan så vi kommer iväg dit på lördag! Kanske vi tar en avstickare till Borgeby kryddgård, har du varit där?

    SvaraRadera
  3. Hej Anki!
    Det är värt att bearbeta maken... hoppas det blir en utflykt för er och att ni gör lite fynd! Borgeby kryddgård har jag aldrig besökt! Kanske nåt för min blivande köksträdgård, som jag tänker anlägga nästa vår?
    Kram Gourmetmorsan

    SvaraRadera
  4. Jag har mandolin på önskelistan. Jag tycker om att hyvla grönsaker så där tunnt och steka lätt eller blanda ned sista minuterna i pastan. Kan får åka på utflykt jag med. Vi har ju inte så långt till Kosta outlet.

    SvaraRadera