måndag 31 januari 2011

Morrn, morrn...

...en ny härlig vecka framför oss! Imorse var de så grått å trist och då kom jag att tänka på en föreläsare som jag hade när jag pluggade. Han föreläste i mental träning och personlig utveckling. Han hoppade, (ja hoppade) upp ur sängen varje morgon och drog upp persiennen och sa till sig själv varje morgon: 
-Idag kommer det bli en fantastisk dag! Det kan låta helt galet, men det funkar. Intalar man sig det, blir det så! Just det gjorde jag denna morgon, och vips har jag massa energi för den kommande dagen!;) Här ska lagas Flygande Jakob och den ständiga påfyllnaden av köttbullar och hamburgare... det börjar tryta i frysen ;)


Ha en härlig dag ni oxå! Kram







1 kommentar:

  1. Ja, det kanske man ska prova. Jag kommer i håg en dam en gång som sa att man ska titta sig i spegeln på morgon och klappa sig på huvudet och le. Då blir man glad resten av dagen. Tja... Kan funka!

    Vi har också ätit typ flygande jacob! Mums!!

    SvaraRadera