onsdag 16 februari 2011

Perfekta kvällsmaten!







































Ute snöar det igen...phuuu, när ska det sluta tro? Nu börjar jag så smått längta efter våren! Men det positiva är väl att det blir ganska ljus igen med allt det vita, åh det gillar jag ;) Tänkte ge ett tips på kvällsmat som går snabbt att tillaga och smakar ljuvligt! 
Kyckling i pitabröd med krispiga grönsaker Var och en plockar av vad man önskar att fylla sitt pitabröd med, sedan toppar man med en god dressing. I vårt fall har vi helt fastnat för Biggans curry- och mangodressing, som för tillfället används flitigt. Har ni aldrig testat den så gör det! Den smakar ljuvligt  ;)


På vårt fat kunde man välja mellan:
Stekt kyckling kryddad med kebabkrydda och salt.
Isbergssallad
Tomater
Majs
Gurka
Ananas
Paprika
Röd lök
å så Biggans dressing förståss ;) 


2 kommentarer:

  1. Har snöat här också i eftermiddag. Ja, det är ju fortfarande vinter trots allt. Längtar också efter våren nu!!

    Älskar plockmat och ät-vad-du-själv-vill!

    SvaraRadera
  2. Så himla kul att hitta hit:D
    Nu ska jag kolla om jag hittar nått gått här till sambons 45 års kalas på lördag!
    Såg "sötsalta parmaspett" det får det bli till fördrinken:)
    Kollar vidare!
    Tack för alla fina recept!!
    Jag kommer tillbaka.
    Ha en fin torsdag!
    Kram Eva

    SvaraRadera