måndag 28 februari 2011

Karibisk ananas med coco-glass!

Middag middag på er! Ny dag, ny vecka framför oss! Tänkte bjuda på en dessert som är tagen direkt från programmet "Halv åtta hos mig" som jag blev väldigt förtjust i. Enkel, men krävs lite förberedelse med en vända i frysen med glassen...men det går snabbt, jag lovar! För mig blev det ingen sån där fin kamm uppe på av ananasbladen, de var ju så vissna, så vissna... såg inte mycket ut för världen! Men gott blev det i alla fall... ;) Nu är det dags att bege sig till soffan för att kolla de svenska tjejernas framfart i spåren...vi håller tummarna... Ha en fortsatt bra vecka! 


Karibisk ananas med coco-glass!
4 personer
2 färska ananas
3 cl Captain Morgon Mörk rom
3 cl Malibu
1 msk smör
1 tsk svartpeppar. nymalen
0,5 l vaniljglass
2 st dubbel co-co
Gör så här:



1. Kör co-con i en mixer eller finhacka den.
2. Tina upp glassen något så när och blanda ner co-con med en elvisp i glassen.
3. Ställ in i frysen.
4. Skala och finhacka ananasen i centimeterstora tärningar.
5. Hetta upp en stekpanna med ca 1 matsked smör.
6. Stek ananasen på hög värme och tillsätt spriten och svartpeppar stek i ytterligare ca 5 minuter.
7. Servera varm i martiniglas på fot med en kula av glassen uppe på.
8. Garnera med ananasblad!

10 kommentarer:

  1. Jag gjorde också den där desserten i lördags, men bytte ut ananasen mot mango och det blev otroligt gott. Lägger ut mitt recept senare i kväll.

    SvaraRadera
  2. Det låter sannerligen som något som hade passat min smak ypperligt :D Så gott!

    SvaraRadera
  3. Såg oxå denna efterrätten och föll som furor, ska absolut prova göra den, frågan är bara när?

    SvaraRadera
  4. Den blev jag också lite sugen på att testa. Ser väldigt gott ut!!

    SvaraRadera
  5. Jag tänkte också prova den här. Såg så gott ut. :)

    SvaraRadera
  6. Vilken dessert! Jag älskar allt i den!

    SvaraRadera
  7. Ser riktigt smaskigt ut! Passar alla dagar i veckan :-)!

    SvaraRadera
  8. Hej, hej! Hittade hit av en slump för några veckor sedan då du räddade min familj från ytterligare en kvällsmat bestående av köttbullar och pasta - tack, tack! Det här lät riktigt gott, men först ska jag göra de där Ooye Gooye browniesarna. Tack och hej!

    SvaraRadera
  9. 3 dl rom.. nääe i receptet skall det vara 3 cl

    SvaraRadera