måndag 13 december 2010

Coupe á la Malta







































En ny variant av ris ´s la Malta, som Arla bjöd på häromdagen när jag var och handlade! Jag tyckte den var fantastiskt god! Den kommer jag absolut att göra framöver! Vad jag förstått är det olika från hem till hem om det ska vara apelsin eller hallon/jordgubbssås till ris a la Malta. Själv är jag uppvuxen med apelsin, men har stött på hallon eller jordgubbssås mer och mer! Vad brukar ni ha?


Coupe á la Malta
4 portioner
1 dl vispgrädde
1 dl Kesella kvarg vanilj
1 dl kall risgrynsgröt
2-3 apelsiner
4 tunna pepparkakor


Gör så här: Vispa grädden. Rör i kesellan och risgrynsgröten. Skala apelsinerna och skär dem i bitar. Varva grötblandningen i glas med apelsinbitarna. Toppa med pepparkaka!


Visst var det världens snabbaste Malta?





3 kommentarer:

  1. Gillar risalamalta. Vi brukar ha hallonsylt eller björnbärssylt. Men apelsin är absolut godast tycker jag. Det behövs nått fräscht till det söta!

    SvaraRadera
  2. Jag smakade också på Kvantum så det blev efterrätten för kvällen. Sååå gott! Och lätt! Själv är jag också uppvuxen med apelsin, men Andreas rynkade på näsan... "Det skar sig" säger dummingen.
    Kramis Sofa

    SvaraRadera
  3. But, with the most recent turn of events, the i - Phone 5 has
    made a landmark in the smartphone industry. Both the displays are easily among the best, with the i - Phone
    4 marginally leading the way in terms of display quality and the Galaxy S winning the
    size battle. It will show you a list of Active Applications and you can press End to shut
    them down individually or press End All
    to close everything.

    Feel free to surf to my weblog; samsung s4

    SvaraRadera