fredag 3 december 2010

Julbaket är räddat?







































Det har nästintill varit kris här hemma...mitt i lussebaket gick den stora degblandaren av... å vad gör man då? Knåda för hand...?!?! ...det är verkligen inte min grej! Tur att det finns reservdelar att köpa, trots att det kostade en slant, närmare bestämt 400 spänn för den där mojängen! Men det var det värt...skulle ju bli dyrare att köpa en ny assistent! Så får man se det ;)  Så nu är det frid och fröjd i stugan igen... så snart blir det nya sats lussebak och mycket annat gott! ;) 

6 kommentarer:

  1. *nyfis* Var hittade du reservdelar?

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Ville bara säga att jag har en likadan hushållsassistent som jag fick av mamma när jag flyttade hemifrån för 29 år sedan. Den är hur bra som helst.

    Har själv skaffat mig en Kitchen Aid sedan ett par år tillbaka och snygg är den men hur bra den är kan diskuteras. Jag använder den dock till lite mindre och enklare saker men är det bak på riktigt på gång då är det den gamla som kommer fram.
    Så länge vi har plats i köket får båda bo kvar.

    SvaraRadera
  3. Hej Sanna! På Electrolux Home/Köksplaneringen hade de tillbehör till Elctrolux Assistent! Lycka till! Kram Gourmetmorsan

    SvaraRadera
  4. Jag har inte haft assistent/köksmaskin så länge. Jag använde elvispens degkrokar. Behöver jag säga att jag körde livet ur elvispen... Så jag är väääldigt glad över min maskin.

    SvaraRadera
  5. Ville bara säga Hej!
    Hittade din härliga blogg för någon vecka sedan efter tips från en kollega. Så mycket kul middagsinspiration & fina bilder du bjuder på.
    Kul att vi också har samma hemstad!
    //Martina

    SvaraRadera
  6. Hej Martina! Kul att du tycker om bloggen, och hoppas du får mycket inspiration! Kram Gourmetmorsan

    SvaraRadera