torsdag 30 december 2010

Dukning inför nyår!







































Att duka fint, önskar man nog i alla lägen. Men vid särskilda tillfällen anstränger man sig nog lite extra, som vid nyår till exempel... Tiden ska givetvis också finnas där, men jag tror faktiskt att de flesta känner sig lite extra välkomna om man lagt ner lite tid på det där med dukning, eller vad tror ni? 


Jag slår gärna ett extra slag för bordsplacering... det tycker  jag är hela poängen! ;) Att sitta ner och prata med några som man kanske inte sett på ett bra tag, eller kanske rent av lära känna några nya människor! Det är ju tråkigt att hamna bredvid den man sitter och äter frukost med varje dag ;)


Vitt tycker jag är sååååå otroligt fint...så här kommer en  dukning med vitt rakt igenom...  Lägg till och dra ifrån, så hoppas jag ni får till en härlig dukning till er nyårsfest! 



Placeringskort med ett litet murgröneblad fäst i kanten. Kanske svårt att hitta nu, när snön ligger täckt ;) Men låt fantasin flöda...det finns så mycket annat, kanske en blomma, eller låt en glaskula ligga vid varje placeringskort. 

Blommor måste jag bara ha på bordet. Tycker det bli så naket utan... Köp lite olika sorter, och blanda hej vilt i en glasvas... dekorera med ett stort grönt blad runtomkring, så döljer ni stjälkarna ;)











4 kommentarer:

  1. Jättefint! Jag är så dålig på att duka fint. Beror väl på att jag överlag är dålig på inredning. Det ser så enkelt ut och är förmodligen också om man har öga för det.

    SvaraRadera
  2. Så fint textat, önskar någon av oss kunde svänga till nåt sånt med pennan.

    Vi passar på att önska dej ett riktigt GOTT NYTT ÅR!

    SvaraRadera
  3. E 'la prima visita al tuo blog e adoro le tue ricette, vi invito a visitare il mio.
    Felice 2011. Saluti MARIMI

    SvaraRadera