måndag 6 december 2010

Härligt godispyssel!

Härliga snöiga måndag! Det har fallit en hel del snö under helgen, och jag tycker det är fantastiskt :) Ut med pulkan eller bara mys inne med lite pysselbak! Det gillar jag! Det blev chokladdoppade marshmallows, som pyntades med lite olika strössel och smaker. Det blev lite av ett konstverk som några minuter senare åkte ner i våra magar med en ren njutning! Faktiskt ett kul och enkelt pyssel, där barnen kan få låta fantasin skena iväg ;)  






































I boken "Vinterns söta" finns det massa härligt recept inför julen och vintern. Vad sägs om varm choklad efter en lång dag i skidbacken, inspiration inför julens godis, desserter inför nyår och så givetvis massa annat gott man kan njuta av under vintern. En mysig bok med massa inspiration!  Denna, liksom boken "Sommarens söta" av samma författare och verkligen  grymma böcker att ha i hyllan bland kokböckerna ;)

5 kommentarer:

  1. Det är härligt att baka med barn. Så klart ska socker konst in i små magar.

    SvaraRadera
  2. Det är jättegott med chokladdoppade marshmallows, det ska jag och barnen ta och göra någon dag. Här kan man köpa det med ca 4marshmallows hoptryckta till en lång godispinne/klubba, kanongodis.
    Den där boken hade jag inte tackat nej till heller.

    SvaraRadera
  3. Detta var ett lagom enkelt julpyssel för barnen. Lowe och jag gav oss på att sätta ihop ett pepparkakshus, men det var inget för barn direkt. Vi ska ta och baka lite vanliga pepparkakor istället.

    SvaraRadera
  4. Det är en väldigt mysig bok det där :) Söta bilder!

    SvaraRadera