torsdag 16 december 2010

Då var det rest och klart!







































Jag har hållit lite på det här med pepparkakshus...för jag visste att jag snart skulle få besök av Alma och Nellie, och så blev det oxå! Då åkte pepparkakshusets alla delar fram... för att resa väggar och tak, å så pynta till det förståss...;)  Jag visste att detta eftermiddagspyssel skulle gå hem hos dem båda... och att  faster skulle samla pluspoäng oxå ;) 
Det där med glasyr är inte alltid på lätt... särskilt inte när jag är så snabb att jag sätter ihop alltihop, och kom på att det varit lättare att "pynta" till det först! Så kan det gå... Men ett hett tips är att använda limpistol för ihopsättning av pepparkakshus (om man ni inte ska äta upp det förståss)


Så nu står det ett ståtligt pepparkakshus i köksfönstret som det brukar så här års! Jag anser att traditioner är till för att hållas...:) Eller vad anser ni?



1 kommentar:

  1. Tycker det blev jättefint. Vårat finns snart inte längre. Mina barn har tjatat öronen av oss om när de ska får äta upp det plus att det hela tiden försvinner godis från taket. Så igår fick de börja äta på det...

    SvaraRadera