lördag 4 december 2010

Skaldjursfrossa!








































Igår hade vi en hejdundrande skaldjursfrossa här hemma! Det finns nog ingenting bättre än skaldjur, när det egentligen inte är riktigt säsong för det! Det dukades upp med kräftor, kamchatkakrabba, färska räkor, rökta räkor från Fiskexporten och så massa goda tillbehör! Ostpaj, såser, melon, ostar, kex, oliver, ananas, vindruvor m.m. 
Tilltugg innan blev det chevréfyllda dadlar inlindade i bacon.... det är verkligen hur smaskigt som helst ;)  Sedan var vi alla såååå mätta, såååå mätta! Men så skulle jag ju överraska med en ny dessert, som verkligen inte var någon större hit  Jag hittade den i Matmagasinet, men enligt oss alla var det en rätt söt och sliskig historia...så den kommer absolut inte göras fler gånger här hemma!  Recept på världens bästa ostpaj till skaldjur hittar ni här! 
Nu ska jag dyka ner i soffan och titta på "Så mycket bättre", det räcker för mig ikväll! Ska bli spännande att se vad de hittat på med Pluras låtar! 


Ha en fortsätt härlig lördagskväll!


Glada skaldjursfrossare!


Tips! Duka med kökshanddukar, istället för pappersservetter,
som brukar ha en rykande åtgång för alla söliga fingrar.

Ingen större hit till efterrätt, även fast den såg fin ut!
Så jag bryr mig inte ens om att lägga ut receptet!
 

8 kommentarer:

  1. Så gott de ser ut! härligt blogg du har ;) nice jobb!!

    SvaraRadera
  2. Tack Sana för din ord! Kram Gourmetmorsan

    SvaraRadera
  3. Det där såg grymt gott ut! *avis*
    Du har väl inte missat Bagerskans julkalender - fylld med härliga tävlingar, kram Karin

    SvaraRadera
  4. Åh vad skönt att inte se julmat hela tiden...Skaldjur.mmmmm
    Själv bakade jag just svingod jul kladdkaka..

    http://www.ovanligtgott.se/2010/12/kladdkaka-by-christmas.html

    SvaraRadera
  5. Oh my gosh!! Jag kunde lätt tryckt imig lite misslyckad dessert om det inneburit att jag innan fått frossa skaldjur. Sååå gott!

    SvaraRadera
  6. Inte illa minsann, det hade man ju inte tackat nej till!
    Smart med handdukarna!

    Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  7. MY GOOOOOOD, vad gott det där såg ut!! Måste nog också ha skaldjursfrossa hemma snart :-)

    Kram Nina

    SvaraRadera
  8. Oj, vad gott det såg ut. Nu blir jag också sugen på ett sådant härligt skaldjursbord...

    SvaraRadera